Google Ads reklamlarınızın hangi sayfada, hangi sıralamada gösterileceğine karar veren sürece açık arttırma denilmektedir.

  • Bir reklam, Google Arama Motoru aracılığı ile yapılan her sorguda reklam açık artırmasına girer. Açık artırma, reklamın gerçekte gösterilip gösterilmeyeceğini ve sayfadaki hangi reklam konumunda gösterileceğini belirler.
  • Açık artırmanın işleyişi aşağıdaki şekildedir :
    1. Bir kullanıcı arama yaptığında, Google Ads ( Google Reklam ) sistemi bu aramayla eşleşen anahtar kelimelere sahip tüm reklamları bulur.
    2. Sistem, bu reklamlardan uygun olmayanları (ör. farklı bir ülkeyi hedefleyen veya politika ihlali nedeniyle onaylanmamış reklamları) gözardı eder.
    3. Yalnızca diğer reklamlardan yeterli oranda yüksek Reklam Sıralamasına sahip olan reklamlar gösterilir. Reklam Sıralaması; teklifiniz, reklam kalitesi, Reklam Sıralaması eşikleri, kullanıcının arama içeriği ve uzantılar ile diğer reklam biçimlerinin beklenen etkisinin bir kombinasyonudur.

google reklam açık artırma

  • Bir rakibiniz sizden daha yüksek teklifler verse bile, alaka düzeyi yüksek anahtar kelimelere ve reklamlara sahipseniz daha düşük fiyatla daha yüksek bir konum kazanabileceğinizi göz önünde bulundurmalısınız.
  • Açık artırma süreci Google'da yapılan her arama için tekrarlandığından, o andaki rekabete bağlı olarak, her açık artırmanın potansiyel olarak farklı sonuçları olabilir. Bu nedenle, reklamınızın konumunda ve gösterilip gösterilmeyeceği konusunda bazı değişiklikler olması normaldir.