Yer uzantıları kullanıcıları sayfanıza ziyaret etmeye teşvik eden unsurlardan biridir. Yer uzantıları işletmenizin adresini reklam metniniz de göstererek, kullanıcıların işletmenizi kolayca arayabilmesi için bir telefon numarası veya ara düğmesi içeren özelliktir.

Başlamadan Önce

Ürün üreticisiyseniz ve insanların perakende zincirlerinde ve mağazalarında ürünlerinizi bulmasına yardımcı olmak istiyorsanız Satış ortağı yer uzantıları hakkında başlıklı makaleyi inceleyin.

Ne zaman kullanılır?

Yer uzantıları, kullanıcıları işletmenizi ziyaret etmeye teşvik eder. Arama Ağı'ndan, yer uzantılarıyla ilgili aşağıdaki gibi bir örnek verilebilir. Leyla bir pastane işletmekte ve mekânına daha fazla müşteri gelmesini istemektedir. Kampanyasına bir yer uzantısı ekler. Böylece, pastanesinin yakınlarındaki kullanıcılar mobil cihazlarında Leyla'nın belirlediği anahtar kelimelerden birini ("yakınlardaki en iyi pastane" veya "kuru pasta" gibi) aradığında, kampanyada kullanılan uzantı sayesinde hamur işi sevenlere aşağıdaki bilgiler gösterilebilir:

  • mekâna ve bulunduğu şehre olan uzaklık (mobil cihazlarda)

  • mekânın açık adresi (bilgisayarlarda)
  • tıklanabilir bir "Ara" düğmesi
  • mekâna ait çalışma saatleri, telefon numarası, fotoğraflar, müşteri puanları ve yol tarifi gibi bilgilerin yer aldığı ayrıntılar sayfasına erişim (dokunarak veya tıklayarak)

Yer uzantıları, Görüntülü Reklam Ağı kampanyalarında da yayınlanabilir. Görüntülü Reklam Ağı'ndaki yer uzantıları, mağazalara gelenlerin sayısını artırarak dijital reklamlar ile mağazadan satışlar arasındaki döngüyü tamamlamanıza yardımcı olur. Görüntülü Reklam Ağı'ndan, yer uzantılarıyla ilgili aşağıdaki gibi bir örnek verilebilir. Büyük bir giyim mağazası, "Moda takipçisi" kitle segmentini hedefleyerek, internete göz atan kullanıcıları mağazaya gidip ürün satın almaya teşvik etmek istiyor. Mağazanın hesap yöneticisi, bu hedefe ulaşmak amacıyla Görüntülü reklamlarda yer uzantıları oluşturuyor. Kullanıcılar, söz konusu reklamları gördüğünde işletmeye ait fotoğraflara, çalışma saatlerine, haritada mağazanın konumuna bakabilir ve ardından mağazaya gitmek için "Yol tarifi"ni tıklayabilir.

Nerede gösterilir?

Yer uzantıları, iş bilgilerinizi Arama Ağı, Görüntülü Reklam Ağı ve Google Haritalar'da çeşitli biçimlerde (mobil cihazlar ve bilgisayarlar) gösterebilir.

  • Google Arama Ağı: Arama Ağı'nda, yer uzantılı reklamlar, konumunuzu ve telefon numaranızı içeren standart metin reklamlar olarak yayınlanabilir. Mobil cihazlarda, telefon numaranızın yerine tıklanabilir bir "Ara" düğmesi gösterilebilir.

  • Google Benim İşletmem girişlerinizden gelen yorumlar, yer uzantıları etkinleştirilmiş reklamlarda gösterilebilir. Yorumlar, minimum 5 yorum ve ortalama 3,5 yıldız içeren Google Benim İşletmem girişlerinizden derlenir.

  • Google Haritalar gibi Google arama siteleri : Yer uzantılarınız; Haritalar uygulaması dahil, Google Haritalar'daki arama sonuçlarının yanında, yukarısında veya altında görünebilir.
  • Google Görüntülü Reklam Ağı: Kullanıcılar bulunduğunuz yerel bölgenin yakınlarında olduğunda veya bu bölgeye ilgi gösterdiğinde, yer uzantıları, Görüntülü Reklam Ağı'ndaki sitelerde ve uygulamalarda gösterilebilir.
  • YouTube Video Reklamları: Kullanıcılar bulunduğunuz yerel bölgenin yakınlarında olduğunda veya bu bölgeye ilgi gösterdiğinde, yer uzantılarınız, YouTube TrueView yayın içi ve bumper reklamlarında gösterilebilir.