Google Ads reklamlarınızı hazırlayıp yayınlamaya başladıktan sonra reklamlar hedeflediğiniz, göstermek istediğiniz ve oluşturduğunuz reklam türlerine göre web sayfalarında farklı alanlarda gözükecektir.

Google'da 1. Sayfa'da ve Arama Ağı Siteleri

Kullanıcılar sunduğunuz ürün veya hizmetleri aradığında, reklamınız Google'da reklam alanları kısmında gösterilebilir. Reklamınızı oluştururken, bir anahtar kelime grubu (reklamınızın görüntülenmesini tetikleyen kelime veya kelime öbekleri) seçersiniz. Daha sonra ise kullanıcılar seçtiğiniz kelimeler veya kelime öbekleriyle arama yaptığında, metin reklamlarınız, arama sonuçlarının yanında veya yukarısında görünebilir.

  • Google Arama Ağı: Google'da aratma yapıldığında organik sonuçların, yani sayfanın en kısmında reklamlarınız gözükebilir, ayrıca sayfanın en altında da reklamlarınızın yayınlanması mümkün. Arama motoru dışında Google Play, Google Alışveriş ve Google Haritalar'da da arama sonuçlarının yanında, üzerinde veya altında reklamlar görünebilir.

 

  • Google Arama Ağı iş ortakları: Arama ağı iş ortaklarının web sitelerindeki arama sonuçlarıyla birlikte reklamlarınızın gözükebilmesi mümkün. Metin reklamlarınızın yayınlanabileceği iş ortaklıklarının arasında Google'a ait olmayan yüzlerce web sitesine ek olarak Google Video ve diğer Google siteleri bulunur.

Müşterilerinizin Ziyaret Ettiği Web Sitelerinde Reklamlarınız Görünebilir

Görüntülü Reklam Ağı, reklamların yayınlandığı bir dizi web sitesinden (Google Finans, Gmail, Blogger ve YouTube gibi belirli Google web siteleri dahil) oluşmaktadır. Mobil siteler ve uygulamalar da bu ağa dahildir.

En beğendiğiniz haber sitesinde veya Gmail hesabınızda bir reklam görüp reklamın oraya nasıl geldiğini merak ettiğiniz hiç oldu mu? Artık bunun cevabını biliyorsunuz: Bu tür web siteleri Google Görüntülü Reklam Ağı'nın bir parçasıdır.

Reklamlarınız, seçtiğiniz hedefleme yöntemlerine dayalı olarak web sitelerinde gösterilebilir. Görüntülü Reklam Ağı'nda, reklamlarınızı hedeflemenin çeşitli yolları vardır:

  • Sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili anahtar kelimeler ve konular seçme
  • Belirli web siteleri veya sayfalarını seçme
  • İlgi alanlarını, demografik özelliklerini veya geçmişte web sitenizi ziyaret etmiş olup olmadıklarını temel alarak belirli kitleler seçme.