2019’un ilk çeyreğinde We are social & Hootsuit’in paylaşmış olduğu istatistikler, çevrimiçi olan internet kullanıcılarının büyük bir oranla büyüdüğünü gösteriyor.

82 milyondan fazla nüfusa sahip olan ülkemizde ise, nüfusun %72’si yani 59 milyondan fazla kişi aktif internet kullanıcısı. Nüfusun %63’ü aktif sosyal medya kullanıyor ve sosyal medya kullanımının %53’lük büyük bir bölümünü ise mobil kullanıcılar oluşturuyor.

Türkiye’de ki internet kullanıcıları gün içerisinde ortalama 7 saatini etkileşim kurarak geçirmekte.

2019’un Dijital değişim istatistikleri incelendiğinde;

-İnternet kullanım oranında 5 milyon,
-Aktif sosyal medya kullanıcı sayısında 2 milyon artış görülürken,
-Aktif mobil sosyal medya kullanıcı sayısı 2018 in oranları ile aynı kalmaktadır.

Türkiye de ki İnternet kullanıcıları gün içerisinde ortalama 2 saatini Sosyal Medya Platformlarında geçirmekte.

52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı, bazı sosyal medya platformlarını diğer platformlara oranla daha fazla kullanıyor. Bunlar;

-Youtube %92,

-İnstagram %84,

-Facebook  %82

-Twitter %58 olmak üzere ülkemizde ki sosyal platformların kullanım oranı yukarıdaki gibidir.

Ülkemizde popüler olan sosyal medya platformlarını göz ardı etmemeniz, dijital pazarlama da en büyük destekçilerinizden olacaktır.

Az Ancak Öz Bir Kitleye Sahip Sosyal Platformlar

Linkedin (%30) ve Pinterest (%28) ülkemizde daha az popüler olsa da, özel bir kitleyi barındırması açısından dijital pazarlamacıların planlarında bulundurmaları gereken sosyal medya platformları arasında mutlaka yer almalıdır.