Sosyal medya yönetimi, hesapların ve sayfaların büyüme süreçlerini planlamak, doğru hedef kitleye doğru içerikler ile ulaşılmasını ve bunu devamlılık haline getirerek kitle oluşturmaktır.

Kullanıcı sayısı her geçen gün artan sosyal medya ağlarının popülerliği her geçen gün önem kazanmakta. Her geçen gün kullanıcı ihtiyaçlarına ve yeni fikirlere ihtiyaç duyulması sonucunda sürekli güncellenerek daha amaçlı bir hale gelen sosyal ağlar günümüzde işletmelerin en büyük vitrinleri arasında olduğunu belirtmek isteriz.

Bir işletmeniz var ise ve bu işletmenin hedeflerini potansiyel müşterilerinize sunmak istiyorsanız en düşük maliyetli ve en hızlı sonuç alabileceğiniz platform tabi ki de sosyal medya ve reklamları diyebiliriz.

Sosyal Medya Yönetiminde Altın Kurallar

İlk olarak yapılması gereken ulaşılması istenilen hedef kitlenin belirlenmesidir. Cinsiyet, yaş aralığı, ilgi alanları belirlenmelidir. Böylelikle ulaşılması istenilen kitleye hitap ederken kriterler belirlendiğinden dolayı daha dikkatli çalışmalar sürdürülebilir. Etkin bir sosyal medya yönetimi ile markaya ait algı güçlendirilmelidir. Bu da içerik yöntemi aracılığıyla yapılabilir.

Kullanılan dilin açık ve anlaşılır şekilde olması fayda sağlar ve kitleye hitap eden paylaşımlar yapılması hedef kitleyle hesabın ilişkisini pekiştirir.

Hedef kitle ile marka arasında uzun süreli bir ilişki yaratmanın diğer bir yöntemi diyalogdur.

Diyalog yöntemi müşteri ilişkilerinin bir diğer adıdır. Bu yöntem uygulanırken takipçiler kategorilendirmeli ve kategorideki her bireyin ilgi alanları belirlenmelidir.

Bu yönetim esnasında rakip analizi yapılmalıdır. Rakiplerin paylaşımları sürekli takip edilmelidir. Kullandıkları dile, takip ettikleri sayfalara önem verilmelidir.

Reklam yönetimi hakkında medya yönetiminin kalbi denilebilir. Birçok marka internet üzerinden reklam vermektedir ve gün geçtikçe reklam veren markalar çoğaldıkça rekabet artmaktadır. Dışarıdan maliyetli gibi görünse de geleneksel reklam yöntemlerine göre maliyeti oldukça düşüktür (sektörel) diyebiliriz. Doğru yapılan reklam ile markanın ulaşması gereken hedef kitle oranı arttırılabilir.

Değinilmesi gereken bir diğer konu analiz yöntemidir. İnternet ortamında yapılan paylaşımların analizi diğer unsurlar kadar önem taşımaktadır. Paylaşılan reklamlar analiz edilmeli yanlışsa değiştirilmelidir. Doğru reklam geliştirilmelidir. Arama motorları reklam konusunda tatmin edici sayılabilir ama bazı sosyal siteler veri bakımından yetersiz kalabilmekte olduğunu da unutmamak gerekir. Profesyonel sosyal medya yönetimi için uzmanlardan yardım almak her zaman daha doğru bir seçenek olacaktır..

Markaların güçlü görünebilmeleri ve rakiplerinin gerisinde kalmamaları için internet üzerinden reklam vermeleri kaçınılmaz bir hal almıştır diyebiliriz. Her firma bulunduğu sektöre uygun olarak ve sürekli erişilebilecek reklamlar yayınlayarak sürekliliğin artmasına olumlu yönde etki sağlayabilir. Firmaların bu yöntemle çizdikleri imaj kesinlikle profesyonel bir şekilde sergilenmelidir.

Bu sebepler bütünüyle tüketicilerin web siteleri üzerinden istedikleri bilgiye ulaşmaları oldukça önemlidir.