SEO Nedir?

SEO, kelime anlamı olarak İngilizce Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltması olup, Türkçe’de Arama Motoru Optimizasyonu anlamını taşır.

SEO veya Arama Motoru Optimizasyonu, web sitenizi ve içeriğini çevrimiçi arama sonuçlarında doğru şekilde gözükecek şekilde ayarlanması ve sayfanızın arama sonuçlarında üst sıralarda gözükmesini sağlamayı hedeflemektir. Pek çok pazarlama taktiği, kitlenize ulaşmanıza güvenirken, SEO ürün ve hizmetlerinizle ilgili bilgileri aktif olarak aradıklarında, kullanıcılara ulaşma gücüne sahip olmanızı sağlar. SEO, organik arama sonuçlarında görünürlüğünüzü artırmanıza ve tıklama başına ücret ödemezsiniz, ücretli arama sonuçlarıyla karıştırılmamalıdır.

SEO Neden Önemli?

Web sitenizin arama motorları için optimize etmiyorsanız, potansiyel müşterilerinizi rakiplerinize kaybetme riskiyle karşı karşıyasınızdır, çünkü rakip web siteleri, arama motorlarında sizin sonuçlarınızdan daha yukarıda gözükerek potansiyel müşterileri yakalayacaklardır. Yeni bir ayakkabıyı iyi bir fiyata alabilmek için veya zor bulunan bir ürünü hangi mağazalarda bulabileceğinizi öğrenmek için, Google’ da her gün kaç arama yaptığınızı bir düşünün. Birisi sunduğunuz ürün ve hizmetlerle ilgili bilgileri ararken, Google arama sonuçlarında görünmek istersiniz. Araştırmalar, Google aramalarından gelen trafiğin %60’ının ilk üç arama sonuçlarında görünen web sitelerine gittiğini gösteriyor. Bu sebeple Google aramalarında göze çarpacak şekilde ilk sıralarda olmanız gerekiyor.

Arama Motorlarındaki Konumunuz İşletmenizin Prestijini Belirler

  • Arama motorları, insanlara alakalı bilgiler sunmaya yardımcı olmak için algoritmalar kullanır.
  • Web sitenizin 27. sayfa yerine 1. sayfada görünmesini sağlamak için, işletmenizle ilgili önemli konulara odaklanmanız gerekir.
  • Sitenizin sıralaması, site içi ve site dışı faktörlere göre belirlenir. 

İç SEO:Arama motorları, belirli bir konu üzerinde düzenli olarak yeni içerik yayınlayan web sitelerini daha fazla değerlendirip, faydalı içeriklere sahip web sitelerini daha fazla ön plana çıkartmaktadır. Örneğin, bir emlak ofisine sahipseniz, ev satın alma ipuçlarına yönelik düzenli blog içerikleri yayınlamak çevrimiçi erişimleri oluşturmaya başlayacaktır.

Dış SEO: Arama motorları, sizin sitenizin sayfalarına, sizin sitenizde yayın yaptığınız konuları içeren başka sitelerdeki sayfalardan sizin sayfalarınıza geri dönüş yapıldığını(Backlink) görmek ister. Diğer web siteleri içeriğinize bağlandığında veya kullanıcılar içeriğinizi sosyal medya üzerinde paylaştıklarında, arama sonuçlarında belirgin bir şekilde listelenme şansınız daha yüksektir.

SEO’ya Nasıl Başlamalıyız?

Arama motorlarını etkilemek zaman alır, ancak alakalı bir kitleye ulaşmaya başladığınızda, sıralamanız yükselmeye başlar. Eğer yeni başlıyorsanız, odaklanmanız gereken en uygun şey alakalı bir kitleye ulaşmaya çalışmak olacaktır. Ev satın almak için genel ipuçları yazmaktan ziyade, web sitenizde kitlenizle ilgili belirli soruları yanıtlayan içerik yayınlayın. Emlak örneğine dönmemiz gerekirse, şu tip konularda yazmamız faydalı olacaktır; “İstanbul’ da ev satın almak için en uygun zaman, ne zamandır?” veya “2019’ da Moda konut piyasası tahmini nedir?” Ve içerik yazmaya başladığınızda, e-posta bülteninizde ve sosyal medya kanallarınızda tanıtmak suretiyle bazı erken erişimleri oluşturmaya başlayın.

İşletmeniz İçin SEO Çalışması Yapmaya Hazır mısınız?

Hala SEO’ yu kafa karıştırıcı bir pazarlama stratejisi olduğunu düşünüyorsanız, sorun değil. Web sitenizi işinize yarar sağlayan güvenilir bir kaynağa dönüştürmenize yardımcı olacak size özel SEO hizmetlerimizi keşfetmek için iletişime geçebilirsiniz.