Mobil Stratejinizi Gözden Geçirin

Web sitesine sahip olan işletmelerin, almış olduğu trafiğin yarısından fazlasının mobilden kazanıldığını biliyoruz. Buna rağmen birçok işletme mobilden almış olduğu trafiğin, masaüstü reklam çalışmalarına göre daha az satın alma ile sonuçlandığını düşünüyor. Bunun nedeninin mobil stratejinizin hatalı veya eksik olması olabilir mi?

5 Soru da mobil stratejinizi gözden geçirin,

  1. Mobil stratejinize gerekli önceliği veriyor musunuz?

Mobil bir web siteye sahip olmak stratejinizi geliştirmek için yeterli olmayacaktır. Kullanıcı deneyimini sürekli geliştirmek müşteri davranış ve ihtiyaçlarına uygun tasarım veya içeriğe sahip olmanız gerekecektir. Tüm deneyimlere iyi oranda sahip olmayı hedeflemek mobil reklamlarınızı başarıya ulaştıracaktır.

  1. Sitenizin performansı yükseliyor mu?

Ortalama bir mobil web sayfasının tamamen yüklenmesi 15,3 saniye sürer ve bir mobil web sitesinin yüklenmesi 3 saniyeden uzun sürerse ziyaretlerin yarısından fazlası iptal edilir. Bu durumda potansiyel müşteriniz mobil web sitenizden ayrılarak rakiplerinizi incelemeye hatta satın alma işlemlerini tamamlamaya başlar. Sayfa açılış hızını Google ın ücretsiz olarak sunmuş olduğu My Site Speed üzerinden kontrol edebilir sayfanızın eksiklerini gidererek hızlandırabilirsiniz.

  1. Mobil’iniz için doğru bütçeyi ayırıyor musunuz?

Google ads çalışmalarınızda masaüstü reklamlarınız için göstermiş olduğunuz özen ve bütçeyi mobil reklamlarınız için göstermelisiniz. Mobil tarifi kaçırmamak adına reklamlarınız yayına aldığınız andan itibaren takip edebilir, performansa oranla mobil tekliflerinizi yükseltebilirsiniz.

  1. Doğru uzantıları kullanıyor musunuz?

Google Ads mobil kullanıcıların daha hızlı ve kolay ihtiyaçlarına ulaşabilmeleri için Telefon veya mesaj uzantısı gibi birçok özellik sunmaktadır. Mobil stratejinize Tıkla-Ara reklamlarını eklemeyi unutmayın.

  1. Stratejinizi test ediyor musunuz?

Müşterilerinizin gerçekte neye ihtiyaç duyduklarını veya işletmenize nasıl ulaşmaya çalıştıklarını öğrenmenin tek yolu stratejinizi test etmekten geçiyor. Müşterilerinize birden fazla seçenek sunabilir, sunduğunuz seçeneğin pazarlama da size kattığı değişimi ölçümleyin. Elde ettiğiniz raporlara göre mobil stratejinizi doğru yönde revize edebilirsiniz.

”Peki, nasıl yapabilirim?” diyorsanız Google Ads Hesap Uzmanlarımız ile iletişime geçerek destek alabilirsiniz.