Dünya markalarının pazarlama stratejileriyle yıllar arası inanılmaz yükselişi!
2000’li yılların başına geri dönüyoruz ve günümüzde en popüler diyebileceğimiz Global 15 markanın gelişimini yakından inceliyoruz.
Uluslararası strateji danışmanlığı hizmeti veren Interbrand, 2000-2018 yılları arasında 15 Global markanın değerlerinde ki inanılmaz değişimi bizlerle paylaştı.
2008 yılına kadar şirketlerin markaları adına yapmış olduğu çalışmaların ufak değerli değişimlere sebep olduğunu görürken, Google’ın marka pazarına tam anlamıyla giriş yapmasıyla birlikte hızlı değişimleri de yanında getirdi.
Google’ın marka değerine yapmış olduğu stratejik yatırımlar ile hızla büyümesi farklı şirketlerinde bu yolda ilerlemesi için yol gösterici olduğunu görebiliriz. Apple gibi şirketlerinde bu yolda izlemiş olduğu örnek politika ile marka değerinde ki ivmesini artırdığını gösteriyor.
2014 yılı itibariyle Apple’ın markası için yapmış olduğu yatırımlar şirketler arasında başarıyı yakalamasını sağlıyor.
Marka değeriniz için yapacağınız yatırımlar sizleri zaman içerisinde rakiplerinizden ayıran başlıca özellikleriniz olacağını unutmayın. Değişimi kabul ederek yapılan çalışmaların milyonlarca kullanıcı üzerinde ki etkisini görebilirsiniz.
Normal pazarlama stratejilerinden ziyade potansiyel müşterilerinize daha hızlı ulaşabileceğiniz dijital reklamcılık strtajileri ile yapacağınız çalışmalar şirketinizi her zaman bir adım daha ön planda tutacaktır.