E-Ticarette Başarılı Olmanın Yolları

Şu an bir çok kişinin hayalidir, online mağaza (E-Ticaret) kurup her gün onlarca sipariş almak. Her gün onlarca E-Ticaret sitesi yayına açılıyor ama ne var ki bunların kimi başarıyı yakalarken, kimi de başarısızlıkla sonuçlanıyor.

Ticaretin altın sözü:

“Kar ve Zarar Kardeştir”

E-Ticarette başarılı olmak için bazı detaylara dikkat edilmelidir. Öncelikli olarak odaklanacağınız pazarı doğru tespit etmeli ve araştırmalarınızı eksiksiz olarak tamamlamalısınız.

Hedef kitleniz hangi yaş grubunda? İlgi alanları ne? Nerelerden alışveriş yapıyor? Teknolojiyle arası nasıl? Nerede yaşıyor, neler yapıyorlar? Satın almadan önce nerede nasıl araştırma yapıyor, neye göre karar veriyorlar?”…

“İş Planı Oluştur”

Hedef pazarınızı seçtiğinize göre şimdi sıra iyi bir iş planı oluşturmak ta.

İş Planınızı oluştururken mutlaka “SWOT Analizi” yapın. SWOT analizi, size güçlü yönlerinizi (Strengths), zayıf yönerinizi (Weaknesses), fırsatlarınızı (Opportunities) ve risklerinizi (Risks) birarada gösterir. Böylece, işe girmeden önce terazinin hangi tarafının ağır bastığını gerçekçi şekilde görebilirsiniz – elbette analizinizi gerçekçi ve kapsayıcı şekilde yaptıysanız!

Hedeflerinizi gerçeklere göre, mantıklı çizgilerle oluşturun. (Hayal kurmayın ).

“Sizin beğendiniz değil, ziyaretçilerin keyifli alışveriş yapabileceği E-Ticaret sitesi kurun“

En önemli kısımlardan biri de E-Ticaret yazılım tercihidir. Geleceği düşünerek E-Ticaret yazılım tercihinizi yapın. Tasarımda ise mutlaka örnek kullanıcı deneyimlerini inceleyin ve ziyaretçilerinizin rahat gezebileceği, alışveriş yapabileceği bir site oluşturun.

“SEO Hayattır”

Yazılım alt yapınızda SEO kurallarına uygun geliştirmesine özen gösterin ve tabii ki yazılım sonrası ürün girişlerinizde de SEO kurallarına uyum sağlayın. Sitenizin en etkili ve uygun maliyetli trafiğini, arama motorlarından alacağınızı unutmayın!

“Dijital Pazarlama Stratejisi”

İş planı hazır, siteniz hazır. Geriye ne kaldı? “Satış Patlaması”…

Mucize beklemeyin. Maalesef (muhtemelen) kitleler sıra olup sizin e-ticaret sitesi açmanızı beklemiyor. Ancak sesinizi duyarlarsa size ilgi göstereceklerdir. Sabırlı olmakta fayda var. Satışlar hemen gelmeyecektir. Min. 6 ayı kapsayacak Digital Pazarlama Stratejisi belirlemeli ve kararlı bir şekilde uygulamaya geçmeliniz.

“Mucize Beklemeyin!….”

İyi bir planlama yapmadan ve yatırım bütçesi belirlemeden çıkılan e-ticaret yolculukları başarısızlıkla sonuçlanacaktır. Riskleri azaltmak istiyorsanız, iş planınızı mutlaka oluşturun ve sevimsiz de olsa gerçeklerle yüzleşin.

Değerlendirmeniz olumlu gözüküyorsa da, hiç beklemeden e-ticarete adımınızı atın!