Google Üçüncü Taraf Politikası

Google Üçüncü Taraf Politikası

Reklamveren Kılavuzu: Üçüncü taraf iş ortaklarıyla çalışma

Çevrimiçi reklamcılığa ve AdWords'e giriş

AdWords, Google'ın reklamcılık ürünüdür ve reklamlarınızı Google'da veya onun iş ortağı sitelerinde sizinkilere benzer ürün veya hizmetleri arayan kullanıcılara gösterir. AdWords ile reklam yayınlamak, yeni müşterilere, sizin sunduklarınızla aynı türde ürün veya hizmet aradıkları sırada ulaşmanızı sağlar. Yürüttüğünüz kampanyanın türüne bağlı olarak, tıklamalar, gösterimler veya dönüşümler için ücretlendirilmeyi seçebilirsiniz.

Reklamlarınız yayınlanmaya başladıktan sonra performans verileri sağlarız. Bu sayede, sizin adınıza çalışan üçüncü taraf iş ortağı nelerin işe yaradığını ve nelerin işe yaramadığını izleyebilir. AdWords son derece güvenilir bir üründür. Reklam yatırımınızın getirisini tam olarak anlamanızı ve üçüncü taraf iş ortağınızın olası en iyi getiriyi elde etmek için optimizasyon gerçekleştirmek üzere ayarlamalar yapmasını sağlar.

Google Arama Ağı'nın yanı sıra, Google'ın iş ortağı sitelerinden oluşan ağında da ("Google Reklamları" mesajını görmüş olabileceğiniz yerler) reklam yayınlayabilirsiniz. YouTube da bu siteler arasında yer alır. Bu ağda, resim reklam ve video reklam gibi diğer reklam biçimlerinden de yararlanabilirsiniz.

Google ve üçüncü taraf iş ortakları

AdWords'ün işletmenizin başarısına yardımcı olabileceğine inanıyoruz. Ancak, başarılı bir AdWords hesabı oluşturmak ve bu hesapla sürekli ilgilenmek için yeterli zamanınız veya kaynağınız olmayabilir. Sadece uzman yardımı almak istiyor da olabilirsiniz.

Üçüncü taraf iş ortaklarımız bu noktada devreye girer. Büyük reklam ajansları ve sarı sayfa yayıncılarından, tek kişilik web danışmanlarına kadar birçok farklı türde üçüncü taraf mevcuttur. Üçüncü taraf iş ortağı seçmenize yardımcı olmak için İş Ortağı Programlarımızı geliştirdik. Bu programlara katılan üçüncü taraflar web sitelerine rozet yerleştirir. Ayrıca, söz konusu üçüncü taraflar sertifika sınavlarına girip başarılı olmuştur. Muhtemelen en sık göreceğiniz iki rozet, AdWords Sertifikalı İş Ortağı ve AdWords Yetkili Satıcısı rozetleridir. Rozetleri görmek ve İş Ortağı Programlarımız hakkında bilgi edinmek için www.google.com/adwords/partnerprograms adresini ziyaret edin.

Bir şirketin İş Ortağı Programlarımız kapsamında sertifika alıp almadığını doğrulamak için, şirketin web sitesindeki rozeti tıklayın. Sertifikalıysalar, şirketin Google.com'daki profil sayfasına yönlendirilirsiniz.

Üçüncü taraf iş ortaklarıyla nasıl çalışılır?

AdWords üçüncü taraf iş ortakları, size ve işletmenize önemli ölçüde zaman ve enerji tasarrufu sağlayabilir. En iyi sonuçları elde etmek için, reklam kampanyalarınızla ilgili bilgi sahibi olmanızı, karar alma sürecine katılmanızı, kampanyaların işleyiş hızına ayak uydurmanızı ve işin zaman alan kısmını iş ortağınıza bırakmanızı öneririz.

Üçüncü taraf iş ortakları, reklam maliyetlerinize ek olarak genellikle ücret alır. Ancak, AdWords kampanyalarınızı yöneterek, raporlar sunarak, sorularınızı cevaplayarak, kampanyalarınızı optimize ederek ve yaptıkları diğer birçok işle size değerli bir hizmet sağladıklarını unutmayın. Üçüncü taraf iş ortağınızın aldığı ücretler de dahil, AdWords'te reklam yayınlamanın toplam maliyetiyle ilgili bilgi sahibi olmanızın önemli olduğunu düşünüyoruz. Yatırım getirinizi (YG) belirlemek için bu tutardan yararlanın.

Aşağıda, bilinçli bir müşteri olmanıza yardımcı olacak beş kısa ipucu verilmiştir:

1. Seçici olun Çalışacağınız üçüncü taraf iş ortağını seçerken, Sertifikalı İş Ortağı veya Yetkili Satıcı rozetine sahip şirketleri arayın. Şirketin sertifikalı olduğunu doğrulamak veya sertifikalı iş ortağı aramak için Google İş Ortağı Arama'yı kullanabilirsiniz. Seçiminizi yaparken, söz konusu iş ortağı ile yapacağınız sözleşmenin süresinin belirlenmiş ve sizin açınızdan uygun olmasına dikkat edin. Doğru üçüncü taraf iş ortağını seçmenize yardımcı olacak başka ölçütler de vardır:

  • Bu üçüncü taraf iş ortağı sizin faaliyet alanınızdaki işletmelerle daha önce çalışmış mı?
  • Sizinkine benzer bütçe veya hedef kitlelere sahip işletmelerle çalışmış mı?
  • İşletmenizi büyütmek için, AdWords'ün yanı sıra başka hangi hizmetleri sunabilirler?

2. Bir iş ortağı seçin Bütçenizi birden fazla üçüncü taraf iş ortağı arasında bölüştürüp hangisinin en iyi sonuçları sağladığını görmek cazip bir fikir olabilir. İş ortaklarını teker teker test etmeniz koşuluyla bunu yapmanızda hiçbir sakınca yoktur. Google bir arama sonuçları sayfasında bir işletmeye ait birden fazla reklam görüntülemediği için, aynı anda birden fazla üçüncü taraf iş ortağını test etmeniz zor olabilir.

3. Kendinizi eğitin AdWords'le ilgili ileri düzeyde bilgi sahibi olmak zaman alabilir, ancak temel bilgileri edinmek fazla zaman gerektirmez. Daha fazla bilgi edinmek için aşağıdaki "AdWords'le ilgili temel bilgiler" bölümünü okuyabilir veya support.google.com/adwords adresindeki AdWords Yardım Merkezi'ni ziyaret edebilirsiniz. AdWords'ü anlamak, üçüncü taraf iş ortağınızla ilgili daha bilinçli kararlar vermenize yardımcı olur.

4. Tecrübeye güvenin Yüzlerce AdWords hesabını yönetmiş bir şirketle çalışıyorsanız, bu şirket büyük olasılıkla AdWords konusunda uzmanlaşmıştır. Size belirli sektörlerin çevrimiçi reklam maliyetlerinin şimdiye kadar hep daha yüksek olduğunu veya belirli anahtar kelimelerin işiniz açısından yararlı olmayacağını söylerlerse, büyük olasılıkla deneyimlerine dayanarak konuşuyorlardır.

5. Performansınızı değerlendirin Marka bilinci oluşturmaya odaklanmıyorsanız, AdWords'le ilgili en önemli nokta, reklam yatırımınızın getirisidir. Diğer bir deyişle, kapıdan giren yeni müşterilerin sayısıdır. Bu nedenle, ne kadar yatırım yaptığınızı ve bu yatırımın size sağladığı sonuçları ölçmek için her ay biraz zaman ayırın.

Dikkat etmeniz gerekenler

Sorunsuz bir AdWords deneyimi yaşamanızın sizin için önemli olduğuna inanıyoruz. Aksi bir durum söz konusu olursa, lütfen bize bildirin. Herhangi bir sorunu gidermek için, bize ulaşmadan önce mutlaka üçüncü taraf iş ortağınızla işbirliği yapın.

Birçok üçüncü taraf, reklamverenlerinin menfaatlerine en iyi şekilde hizmet ederek güvenimizi kazanmıştır. Böyle davranmayan üçüncü taraflar da mevcuttur. Dikkat etmeniz ve bize bildirmeniz gereken bazı etkinlikler aşağıda açıklanmıştır:

  • AdWords kampanyalarının maliyet ve performans bilgilerini paylaşmamak: En azından, AdWords reklamlarınızın tıklamalarını, gösterimlerini ve maliyetini bilmeye hakkınız vardır.
  • Belirli bir reklam kanalında veya belirli bir konumda reklam yerleşimini garanti etmek: Google.com arama sonuçları sayfalarında belirli bir reklam konumunu garanti etmek mümkün değildir. AdWords reklam konumu, açık artırmayla belirlenir ve her yeni aramayla birlikte dinamik olarak değişir. Bazı üçüncü tarafların yalnızca istediğiniz reklam konumunu elde ettiklerinde sizi ücretlendirme gibi bir yöntem izlemesi normaldir, ancak belirli bir konumu garanti edenler (ör. anahtar kelimeniz kullanıcılar tarafından her arandığında en üst konum) AdWords'ün işleyiş şeklini yanıltıcı şekilde yansıtmaktadır.
  • Google'dan olduğunu iddia etmek: Bu kişiye adını sorunu ve size Google.com e-posta adresinden e-posta göndermesini isteyin. Hâlâ emin değilseniz, e-postayı yukarıdaki adrese yönlendirin.
  • Sözleşme imzalamanız için sizi zorlamak veya gözünüzü korkutmak: İşletmenizi Google.com'daki doğal veya organik arama sonuçlarından yalnızca siz kaldırabilirsiniz.
  • Aldatıcı fiyatlandırma: Ajans, birlikte kararlaştırdığınız doğru reklam bütçesini kullanmayabilir. Yazılı sözleşmenizin resmi bir nüshasını almayı unutmayın.
  • AdWords'ün organik veya doğal sıralamanızı etkileyeceğini iddia etmek: AdWords reklamlarının, arama sonuçlarındaki organik veya doğal sıralamanız üzerinde hiçbir etkisi yoktur. Bu ikisi birbirinden tamamen ayrıdır.

AdWords'le ilgili temel bilgiler

  • Anahtar Kelimeler: Seçtiğiniz kelimeler veya kelime öbekleridir. Kullanıcılar Google'da bu kelimeleri arattığında, reklamınız arama sonuçlarının yanında veya yukarısında görünebilir.
  • Tıklamalar: Reklamınızın kullanıcılar tarafından tıklanma sayısıdır. Gösterimler: Reklamınızın görüntülenme sayısıdır.
  • Tıklama Oranı (TO): Tıklama sayısının gösterim sayısına bölünmesiyle elde edilen ve yüzde olarak gösterilen değerdir. İyi bir TO, ortalama konumunuzu iyileştirebilir.
  • Ortalama Konum: Bir reklamın tetiklendiğinde görüntülendiği ortalama konumdur. 1-8 arasındaki bir ortalama konum, genellikle reklamın, arama sonuçlarının ilk sayfasında görüntülendiğini gösterir.
  • Maliyet: AdWords'te harcadığınız toplam tutar.
  • Dönüşüm: Reklam yayınlamanız sonucunda gerçekleşen, telefonla arama, olası satış veya satış gibi bir işlemdir. Bu, reklamlarınızın başarısını ölçmek için genellikle faydalı bir metriktir.

Sorumluluk Reddi Beyanı: E-postanıza özel olarak yanıt veremeyecek olsak da, yorumlarınızı inceleyip gerekirse uygun önlemleri alacağımızdan emin olabilirsiniz. AdWords hesabınızla ilgili bir sorunuz varsa ve yardıma ihtiyaç duyuyorsanız, http://support.google.com/adwords/ adresindeki Yardım Merkezimizi ziyaret edebilirsiniz.