Web Siteniz ve Sosyal Medyanız Birlikte Nasıl Çalışmalı?

Sürekli yenilenen günümüz koşullarına ayak uydurabilen ve sosyalleşen markalar büyüyerek konumlarını güçlendirirken, sosyalleşemeyen markalar geriye düşüyorlar.

Kuruluşlar, sosyal medyadan önce pazarlama ve reklam faaliyetlerinde tek yönlü bir iletişim kullanıyordu. TV ve radyo, bannerlar, basılı ilanlar gibi tüm reklam materyalleri tüketiciye ulaşmak için kullanılan tek yönlü yollardı. Sosyal medya ile günümüzde tüketiciler, markaya ulaşmaya başladı.

Markanızın bilinirliliği arttıkça, müşterilerinizin size daha kolay ulaşma ihtiyacı da artıyor. Online mecralarınız ile bunu sağlamalısınız. Daha ulaşılabilir olmalı ve sosyal medyanın size sağladığı tüm iletişim araçlarını kullanmalısınız. Diğer taraftan, ana mecranız ve kullanıcıyı çekmek istediğiniz birinci yer yine web siteniz…

–> Web Sayfanız

Web sayfaları markaların ön yüzüdür. Potansiyel müşterileriniz size ulaşmadan veya ziyaret etmeden önce web sayfanızda vakit harcarlar. Web sayfanıza titizlikle ciddi emek harcamalı ve kolay ulaşılabilir bir site tasarlamalısınız ve sürekli güncel tutmalısınız. Siteniz güncel, kapsamlı ve kullanışlı olmazsa tüketici başka kanallara kaçar ve iletişimi sürdürmeniz veya kontrol altında tutmanız zorlaşır.

–> Sosyal Medya Ağlarınız

Marka stratejiniz ve tüketicinizin ihtiyaçlarına göre sosyal medya ağlarında seçici biçimde yer almalı ve girdiğiniz mecralarda aktif olmalısınız.

Geri bildirim formları faydalıdır. İki yönlü iletişimi açık tutar ama kontrolü elinizden almaz.

En hızlı sonuç veren pazarlama stratejileri, hedeflenmiş internet reklamları ve ağızdan ağıza yapılan tanıtım. Doğru kullanılan sosyal medya, bu iki stratejiyi de markanız için harekete geçirecektir.

Müşterilerinize sosyal iletişim kanallarını açmak, sosyalleşmenin sadece ilk adımıdır. Daha sonra onların bu kanallardan haberdar olmasını sağlamalı ve kullanmaları için teşvik etmelisiniz.

Bazı hızlı kazanımlar ise şöyle listelenebilir:

  • Web sitenizi ve sosyal hesaplarınızı işletmenizde duyurun. İşletmenizin uygun kısımlarına internet adreslerinizi yazın ve çalışanları katılıma teşvik edin.
  • Kartvizit, broşür, ilan ve diğer offline tanıtımlarınızdan web adresleri ve QR kodlar ile müşterilerinizi sosyal hesaplarınıza yönlendirin.
  • İşletmenizde kullandığınız poşet, servis kağıdı, peçete ve ücretsiz promosyon ürünlerinde sosyal hesaplarınızda yer verin.
  • İnternet sitenizden sosyal medya hesaplarınıza kolayca ulaşılabilmesini sağlayın.
  • Sosyal medya hesaplarınızda çeşitli indirim, promosyon ve ödüllü yarışmalar düzenleyin ve bunu offline olarak da duyurun.
  • Sizi sosyal ağlarda takip eden, işletmenizde check-in yapan kullanıcılarınıza özel fırsatlar sunun.

Sosyal kalmanız dileğiyle…